Frontier Elite 2 voor Android

Door verleemen op vrijdag 23 maart 2018 05:13 - Reacties (0)
Categorie: -, Views: 953

1. LETS GO DIGITAL, DIGITAL

Computers, zijn leuke apparaten die ons leven een stuk makkelijker hebben gemaakt, tenminste, als je computer goed gebruikt. Doe je dat niet, dan kunnen computer heel veel tijd kosten die je beter in een echt leven kunt investeren. Maar computers zoals de pc hebben hebben hun gouden eeuw nu wel gehad en we zijn steeds meer dingen op telefoons gaan doen omdat die ondertussen zo krachtig zijn geworden dat ze veel functies van een pc kunnen overnemen. Mijn blogs bv, schrijf ik op een iPad mini terwijl ik half over de rand van mijn bed leun.

Telefoons, ja leuke dingen, handige apps, soms zo handig dat je ook geen tablet nodig hebt om heel veel dingen te doen. Shoppen, telebankieren, ja zelf je buskaartjes betalen kan gewoon met je mobiel.




2. PC EN CONSOLE PORTS VOOR IOS EN ANDROID

Gamen gaat ook steeds beter, er zijn aardig wat goede games, voor iOS en Android waaronder een paar belangrijke Ports van echte pc games. Gta, carmageddon of star wars: knights of the old republic zijn echt pareltjes, met betere graphics dan de orginele games uit die tijd. Op je telefoon hebben de karakters vingers inplaats van die hoekige klonten die ze op de pc en PlayStation versie handen durven te noemen, en zelfs op de oudste Android telefoons die op een snapdragon 1 met een singlecore arm 5@800 MHz en 380 MB ram lopen draait GTA3 uit 2001, op 30 fps. Goed gedaan Rockstar! Op de iPad loopt dat dan ook nog eens in 2500x1500 native resolutie, whohow. En dat terwijl je vroeger een Pentium 3@500 MHz met een 128 MB grafische kaart nodig had om diezelfde game in 640x460 te runnen. Carmageddon uit 1996 doet t ook fantastisch in hi res en het is een van die games die met de on screen controlls nog beter bestuurbaar zijn dan vroeger op je toetsenbord en dst kan je niet van alle racegames zeggen. Op mijn Pentium 1 mmx 2000 was dst toch wel een ander verhaal, daar liep carmageddon in 320x240 @30 fps. Je kon met het commando carmageddon.exe -h de game ook op 64px480 laten lopen, maar dan ging de framerate wel onder de 20 fps hangen en dat was net 3 frames te weinig om echt lekker te rijden en te stunten, want carmageddon was in tegenstelling tot veel andere racegames een open world game. Zoiets als wrong way! Bestond dus niet, als jij van t parcours af wilde dan deed je dat gewoon. Ik heb me echt gruwelijk vermaakt met van die verborgen gangen die onder in een vijver zaten of van die heuvels waar je je auto letterlijk vanaf kon lanceren zodat je als je t goed deed je wagen perfect op t dak van en flatgebouw kon neer zetten. Allemaal van die stunts die je later ook in de mods van GTA SA kon doen. Carmageddon doet t al op de iPad 1 met een arm 11 en 128 MB ram, maar voor de android heb je om de een of andere reden minimaal 1 gb ram nodig. Op 512mb telefoons start het helaas niet op. Maar goed elke telefoon van boven de 69 euro heeft tegenwoordig 1 gig. Op de Alcatel U5 van 69 met een 5 inch screen en een quadcore arm7 @1.3 GHz en een Mali 400 MP4 loopt carmageddon en eigenlijk alle games in 852x480 als een trein.





3. NATIVE ANDROID TROEP

De kwaliteit die PC Ports hebben, vind je helaas in veel Android games niet terug. Hoewel de graphics wel steeds mooier worden vinden gamemakers om de een of andere reden dat een telefoon, net als de PlayStation vita geen volwaardige gamecomputers zijn en dus komen er vooral games uit die niet allen complete rip offs van bestaande ps2 games zijn maar waar elke vorm van storytelling tot een minimum beperkt blijven. Meestal is t puur actie in korte flashes op de steeds vaker als freemium versie uitgebrachte games, met allemaal onnodige intro’s en afleiding , reklame en microtransacties je worden opgedrongen. Zelfs als er wel zoiets als story telling is zoals in gamelofts Gangstar new Vegas kom je veel te snel in van die clichť, we worden achtervolgd en jij moet op de auto’s achter ons schieten scenes die bij gta pas ergens na 10 uur gameplay voorkomen. We hebben assasins creed van Ubisoft, maar het is niet assasins creed 2 met Ezio auditore di firenze maar duidelijk weer iets met alleen maar missies, geen verhaal. Naja. En dat terwijl ik denk dat die game ondertussen wel al naar mid range phones is te porten en zelfs in een wat gedowngrade versie ook op die quadcore @7 van de U5 zal lopen. Reken maar dat mensen daar minimaal een tientje voor over zullen hebben en het enige wat ze hoeven te doen is de engine naar Android te porten. Met die sd kaartprijzen van tegenwoordig is het echt geen probleem om een game van 4 gb op te slaan, en dan nog, misschien dat een beetje getweak hier en daar ook een installatie van anderhalve gig mogenlijk maakt.





4. GEEN HALO, WEL HALF LIFE

Ook Halo CE, waar van ik de rip off Nova van gameloft dan net toch nog goed genoeg vind, naar t is kiele kiele, maar die heb ik toch met plezier gespeeld, Halo vind je niet op je mobiel terwijl die game toch echt zonder problemen op de cortex A7 zal lopen. Het officiŽle argument is dat de makers vinden dat halo een toetsenbord muis game is ( o ja waarom kan je m dan op de Xbox met een controller spelen? ) maar das gewoon bullshit. Hoewel ik gameloft eigenlijk haat vanwege hun vaak echt inspiratieloze rip offs (ik bedoel als je gaat jatten doe t dan ook goed) hebben ze wel goed nagedacht over onscreen controlls, bv dat je automatisch gaat schieten als je vijand in t vizier hebt zodat je gewoon kan blijven rondrennen en kijken en toch in de game word gezogen. Ja das vakwerk. Ook dat je tegenwoordig geen joystick meer ziet maar dat iedereen toch weet dat movement links en camera rechts zit is heel mooi gedaan, want zo heb je een optimale screen Area.

Maar eigenlijk vraag ik me al jaren af waarom er nog geen toestelfabrikant op t idee gekomen is de rand van je mobiel touch sensitieve te maken zodat je met je wijsvingers kunt tappen op de plek waar bij een controller de trigger buttons zitten? Hoe moeilijk is dat? Desnoods maak je echte triggertjes, dan heb je praktisch een controller in je handen waar je dus teglijk mee kunt lopen, kijken en schieten. Perfect toch? Of heb ik hier t briljante idee waar nog niemand op gekomen is en moet me gaan haasten om t patentbureau binnen te vallen?

Half life is net zoiets, valve zegt dat half life zonder toetsenbord en muis geen fijne ervaring zal opleveren. Nou die hebben zich schut laten zetten door een stel Russische coders aka Flying with gauss die niet alleen een verbeterde goldsource engine reverse engineered naar allerlei systemen hebben geport, maar dr ook de perfecte onscreen lay out in hebben gebakken voor je Android mobiel. De xash3D engine die je gewoon gratis in de play store kunt downloaden waarna je dus de valve folder van je steam naar je Android met copieren speelt echt Goddelijk goed en zelfs op de A7 van de U5 loopt Half life met een framerate van meer dan 60fps in een resolutie van 800x480. Xash past zich aan op je scherm resolutie dus mobiel met een hD scherm zal half life automatisch in 1080 p renderen. Het is echt een kroonjuweeltje and a dream come true. Xash3D wordt wel getolereerd door valve, maar je mag er niet mee op steam, lastig want de pc versie heeft ook multiplayer ingebakken. Toch denk ik dan bij valve, jongens wat zit daar bij jullie in dst hoofd, waarom laten jullie zon kans lopen zodat je door de Russische comune nunecht zwaar voor paal staat. Ja echt dat soort blindheid. Iedereen had ook echt tien euro voor half life neergelegd hoor jongens. Das 3 keer zoveel dan dat je voor half life betaald op steam! En reken maar dst je daar echt een gruwelijk hoeveelheid mensen blij mee had gemaakt, maar dan al 5 jaar geleden want ook op de eerste Android phones draait half life met 60 fps. Ja joh. Ja, die hebben een kleiner beeldschermen he. 320x 240 resolutie heeft genoeg aan een adreno 106. Maakt ook. Iet uit, mensen hadden t gekocht, want volgens mij is er maar een game die meer awards heeft gewonnen dan half life 1 en dat is half life 2, en ja daar is is ondertussen ook al een werkende alpha versie voor je mobiel in ontwikkeling, t zit nog vol met glitches maar draait ook gewoon op 30 fps op een midrange mobiel.

Het zelfde geldt ook voor call of red mountain, een engine voor pc en Android die ook in de app store te vinden is. De U5 wordt helaas niet geondersteund, maar een wat duurdere a53 smartphone wel en daar draait niet s minder dan The elder scrolls Morrorwind op. ja, de Morrorwind! En later moet er zelfs Oblicion op kunnen draaien. Het is nog een work in progressie maar als je dus de juiste files van je steam naar je mobiel copieerd kom je al behoorlijk ver en dan heb je echt de beste RPG ooit op je mobiel draaien. Een RPG bv waar alle characters kunnen praten! Want dat heb je dus met al die rip off rpgs, allemaal poppetjes waar het mondje niet van beweegt en je dus alleen maar textiels ziet, t is een beetje empty zeg maar. Precies dst wat de sfeer maakt is in a” die Android rpgs en mmos de grote afwezige, en dus mis je die atmosfeer die the elders games zo fijn maakt. Ja dr zijn wel interresante games zoals Celtics heroes, dst best sel wat Es elementen goed heeft overgenomen, maar ook daar alleen maar text en geen stemmetjes, te weinig verhaal. Naja je kent t. Maar toch even een tip van mijn kant en ja t is gratis en toch heel goed speelbaar. Maar ja valt totaal in t niet bij fokkin’ Morrorwind:) dat is net zon vergelijk als Gangstarr en GTA. Maar, wel weer beter dan niks.


5. MIJN DROOMBAAN

Als ik het geld zou hebben he, echt wat mij een fantastische baan lijkt dan zou ik alle rechten zon beetje van de echt goeie supersuccesvolle games opkopen en daar allemaal door een team een Android engine voor laten maken, want hoewel er ook Ports zijn van Duke Nukem 3D en Tombraider 1 en 2 of bv alone in the dark is daar zo slecht omgegaan met de onscreen controlls dst de games zo goed als unplayable zijn. Laura croft loopt gewoon te ver door als je met rennen stopt zods5 je iedere keer weer op je smoel gaat en bv in deel 2 zitten gewoinscenes in VenetiŽ waar je zoveel knoppen teglijk in moet drukken dat je met je bootje gewoon nooit op je doel aan kunt komen. Zelfs de een diehard als ik die die game moet en zal uitspelen kwam gewoon vast te zitten. Game over in the middel of the game. Had m verdorie gewoon iets makkelijker gemaakt, gewoon een beetje steun in je rug. Die controlls ook, echt, iemand heeft die game opgekocht, en zo snel mogelijk een interface gemaakt die gewoon niet voldoet! En das bij Duke Nukem net do. Die kun je beter in dosbox gaan spelen dan in native Android. Je raakt de hele tijd je targets kwijt. T is gewoon niet leuk zo. Als je dat. Soort legendes naar Android wil brengen die t dan ook verdorie goed, want nu zit zelfs de revieuwer van appspy en ign zich dood te ergeren omdat je die ene sprong in Tombraider wel 50 keer mag overdoen omdat mevrouw verdomme nog 2 pasjes doet als je je duim van t scherm hebt gehaald. Hopenlijk is dst met een Bluetooth controller wel te doen, maar dat is weer niet het idee van mobiel gamen. Je hebt geen ipega in je broekzak zitten als je in het bushokje in Oss of Almelo een half uur op je vervoer zit te wachten. Ja Im zou dus , ja ben ik bang moeilijk zoiets als silent Hill naar Android willen porten want ook al die zogenaamde survival hooror games op Android en iOS zijn het doodschoppen niet waard. Seven days to die, eurotruck simulator, ja ik kom ff niet zo snel op namen, maar dr is vast genoeg, de Harry Potter games! Eehm to black een van mijn favorieten, wing Commander. X, Vfx en de Falcon f16 flight simulator. GoldenEye, perfect dark, warcraft en dan bedoel ik de single player versie van heel lang geleden. En god ja, als t even kan assasins creed. (lief kijk naar Ubisoft:) maar dat zal er wel niet inzitten ben ik bang.


6. OVERKILL AAN OVERHEAD

Maar wat ik echt helemaal fantastisch zou vinden is de jaren 90 pc, Amiga en Atari ST games naar Android en iOS te brengen. Ik weet er zijn al een paar legendes geport zoals it came from the dessert, alien breed en prince of persia, maar daar steekt me toch iets heel naars, naar dat komt meer omdat ik als ex amiga nerd slash kunstenaar altijd heel zuinig met mijn recources om moest gaan en dus liever in lo res werkte omdat je dan tenminste echt op je gevoel kon tekenen en dost is dit. Hoe kan het, in Gods naam iemand leg me dat uit dsg een game als Prince of Persia, die in de nes emulator 115 kb is op iOS ineens VIJFENDERTIG MEGABYTE groot is? Wat in godsnaam gaat hier fout. Dat echt vloeken in de kerk, een beetje tweaker is efficiŽnt, dit is echt gewon ziek. En t hieft niet, want Jeff zminters Llamatron is bv minder dan een megabyte in de Appstore, ook mijn modtracker is 800 kb Klein! Maar dan kijk ik naar al die gamespors, ook die van Sega, een bedrijf dst gelukkig wel het licht heeft gezien en oude dreamcast games als craxi taxi en tekken opnieuw uitbrengt, maar ook snes klassiekers met hun eigen aangepaste on screen controlls ( het grote voordeel op een emulator waar je t vaak’ met dat moet doen wat ze aanbieden waardoor een game als golden eye op de mupend n64 emulator onbespeelbaar word omdat je trigger voor je gun dus boven je linker duim zit was je je karakter mee bestuurd. Dat zijn echt van die misser. Die trigger moet op zn minst naar rechts! Maar dat kan niet in mupend! RAAAAAAAAHHHHHHHH! Eehm, sorrieklietmeffgaan.

Maar even terug op Sega die dus games als comix Space harrier gratis naar Android en iOS brengt, en ook de on screen controlls op orde heeft, waarom zijn die Snes games, die toch echt niet meer dan 1 MB groot waren ineens DERTIG MEGABYTE. gaan we dat straks ook bij Sierra zien met Space quest! What a waist of overhead. Ik bedoel je zou hele mooie kleine Android game telefoontjes kunnen maken, voor mij part met een controller maar echt low budget en dan in 2 gB opslag honderden games kunnen hebben en dan maken ze r van die gigajoekels van! Ja ook Atari weet je wel p, die zon klassiekers arcade pack uitbrengt met games als Space invaders en tempeest, een stik of tien games die in mame niet meer dan 60 kb per stuk zijn, VIJFENVEERTIG MEGABYTE. ik snap t niet, wat is dat? Maar ook bij gameloft, waarom zijn al die rip offs van ze 2 GB groot, je mag i3dereen keer je games gaan wissen wil je even iets nieuws uit proberen. jongens , toen jullie Nova 1 uitbrachten w@s dat toch ook maar 180 MB? Niet iedereen heeft altijd de beste internet en oneindige opslag, laat ons item instellen kiezen of we de Hi res of de mildere versie willen want meestal gaat ie dr na een week toch weer sf omdat t te weinig voorsteld. Ik ben nu Iron Blade aan t spelen, ziet er echt fantastisch uit, de zwaardgevechten hebben echt dst zssasinscreed gevoel terug gebracht, maar zoiets als een verhaallijn., ik bedoel je jat, jat dan ook t verhaal. kom voor mij part met een luigi el Ferrari di Campina, zoon van een bekend figuur in Turijn die verraden wordt en opgehangen waarna je ondekt dat die man lid w@s van een geheime orde eehm voor mijl art de illuminati vechten. , kijk eens ik heb zo aar ff in 2 zinnen de helfd van je verhaallijn als klaar. Wat is dat met jullie dat jullie dst niet kunnen. Maar nee je word geeso9n van gevecht naar gevecht geloodst en ja dat ziet er echt goed uit, naj ook bijna 2 gig weer he. Jah, nee.

Dus ja als ik rijk was dan zag het game landschap er echt anders uit hoor. Nee ik kan niet coden ik ben hooguit de creative director die met dit soort suggesties komt een een team uitzoekt die frontends gaat maken. Of zelf kleine games, dst ik zeg ok jongens, de orginele namco Pacman is 47 KB, ik wil volgende week een versie van niet meer dan 15 kb zien. In de demoscene doen ze ook ongelofelijke dingen met maar 4096 bytes, daar is pacman niks bij. En dan gaan we aan t werk en dan komen ze met een versie van 35 kb terug en dan stuur ik ze weer naar hun werkplek, net zo lang dat ze een versie hebben van 12.3 kb die je gewoon vanuit de play store kunt installeren voor Hmm 65 cent. Geen reklame perfecte onscreen displays, en iedereen apetrots dat we dat geflikt hebben. Ja. Das mijn idee van fun.





7. AMIGA 3D SHADED POLYGON GAMES

Maar even terug naar de Amiga games. Voor mij hoeven die niet opnieuw gemaakt te worden, dat mag van mij ook in een emulator draaien, maar dan wel voor elke game apart een emulator, als een totaal pakket. Die emulator is niet groot,, Omega 500 is bv maar 500 kb. De meeste Amiga games zijn meestal iets van 350 kb dus dan zit je mooi onder de megabyte per game. Dat vind ik ik wel ok, vooral als je weet dat dat veel games op de Amiga in assembler zijn geschreven en dus niet zonder meer naar arm geport kunnen worden.
Waarom liever de Amiga dan de Atari of de pc versie? Omdat de Amiga samples gebruikt wat heel veel meer doet met de atmosfeer in de game dan blokgolf of opl3 bliepjes bij de Atari en pc. Echte windvlagen, echte motoren echte voetstappen in de regen en echte instrumenten in glorified 4 kanaals 8 bits stereo PCM:)
En afgezien van de echte gewone klassiekers zoals Turrican, lemmings en Escape of the planet of the Robot monsters, vooral de shaded polygon 3D games uit die tijd. Dus Driller, Total eclypse, Carrier command, The killing cloud, Stunt car racer ( ik ken iemand die speciaal voor die game een Amiga 500 van 900 gulden had aangeschaft. Flight of the intruder, F22 retaliator, Falcon F16, Mercenary, Damocles, Virus, Cybercon, Alapagos, The sentinel ( met echt een fantastische soundtrsck, geld ook voor the killing cloud) Alpha waves, Hunter ( de just cause van het amiga tijdperk)en al helemaal STARGLIDER 2 van argonout, de zelfde mensen achter de fx chip van de snes en de game starfox op de Nintendo. Echt een klein meesterwerkjes, ja starfox ook, maar vooral Starglider 2, de eerste game that blew my mind dst een komplot 3D sterrenstelsel met 11 planeten waar je gewoon op kon landen met Space whales die door de ruimte zwemmen en allemaal dingetjes op t oppervlak en en de lucht liet lopen vliegen, Space pirates en een complete roman in de doos, geheime gangen echt ja de meest atmosferische game die ik ken dus en dan is er is maar een game wat mij betreft beste Space trading en exploring game ooit gemaakt, ja misschien op X en elite dangerous na dan nu.





FRONTIER ELITE II

Maar ja really the best of them all, de door Raspberry pi oprichter samen met Alan Bell in assembler gecode FRONTIER ELITE 2. echt WoW.
Een complete Melkweg aan procedural generated sterrenstelsels met planeten waar je op kan landen en ruimtestations en schepen die echt de physics van de newtoniaanse wetten volgen maarook een paar duizend echt bestaande sterren uit catalogi op peci3s de juiste locatie heeft staan. Elke planeet is anders, je kan vliegen op de autopiloot maar ook zelf sturen en als je ergens land dan is dst ook echt dat als je uit de hyperspace komt je target moet instellen en dan soms wel een half uur er over doet om bin die planeet of dat station te komen ( je kan de tijd versnellen als je dst saai vind) maar je bent dus echt in Space en je duikt ook echt de atmosfeer in en je klapt ook echt je landingsgestel uit als je heel precies op de ruimtehaven die op elke planeet er anders uit ziet, echt op elke van de letterlijk miljarden planeten. De enige game die een beetje in de buurt komt is No mans sky, maar dan ook nog met missies, piraten, je kan. In t leger, je kan zelf piraat worden het heeft ook de zelfde kleurenpalet en de aarde staat echt daar op precies de zelfde positie als de echte waar jij en ik op leven, op precies t zelfde tijdstip van de rotatie waar ie hoort te zijn.

En hoe groot is die 3D shaded polygon game denk je? 430 KILOBYTES. De orginele elite voor de BBC en Archimedes maar later ook elke computer was al een prestatie om he5zelfde te flikken in maar 32KB, maar die game is in wireframe met vrij simpele structuren. Frontier is echt vele malen beter. Het is echt zon game als trucksimulstor, maar dan in de ruimte waar je gewoon je computer aan hebt staan terwijl je op de autopiloot richting een ruimtestation vliegt terwijl je zelf even in de keuken koffie zet, alsof het computerscherm een raam naar buiten is en je huis dus gewoon het interieur van je ruimteschip vormt, Zo voelt dat als frontier draait. Het trekt je echt je echt in een soort andere vorm van bewustzijntoestand.


8. PROBLEEMPJES

Maar, frontier heeft wel een paar problemen. A. Het is nooit helemaal af geweest, dr zitten bugs in dat als je op de autopiloot in sommige ruimtestations wil aanmonsteren van de verkeerde kant komt en als je dan niet ingrijpt, bv omdat je op de plee zit dan na een reis van anderhalf uur tegen de romp te pletter slaat:] en dan ben je dood en dan hopelijk voor je heb je een savegzme anders kan je helemaal van voren beginnen. je kan je schip trouwens upgraden en steeds grotere schepen kopen tot je de hoogste status van Elite hebt bereikt maar ik zeg je, ze zeggen dag skyrim groot is maar er zijn mensen die de game in 1996 gekocht hebben ( waaronder ik ) en die anno 2018 nog geen 1% van alle planeten bezocht hebben. Ja das pas een grote game. En dat past dus samen met Starglider 2 op 1 floppy van 880 kb.

Probleem 2 is de complexiteit. Op de pc viel dat nogal mee omdat we al in het tijdperk van de 25 MHz 386 waren aangekomen. Maar die arme Amiga500 met zijn 7 MHz 68000 Motorola Processor, dezelfde als die in de Mac en de AtariST waar ie dan op 8 MHz liep ging best zweten als je op een planeet met veel gebouwen ging landen, dan wilde de framerate wel eens naar 3fps zakken. In d druiste en op een afstandje ban de planeten en ruimtestations had je daar natuurlijk geen last van, maar ja echt fijn was dat niet.

Het laatste probleem is de Amiga zelf, want toen daar de 14 MHz 68020 Amiga 1200 versie van uitkwam die dus op zich snel genoeg was om om die landingen op 4 x die snelheden te doen,ja dan is dst nog steeds maar 12 fps maar wel een verademing zal ik je zeggen. Maar dan zat er dus ook een nieuwe firmware in waardoor je game niet meer wilde starten. ja gvd, gelukkig kwam later de AGA versie met 256 kleuren versie van uit, de eerste versie moest dat met 32 kleuren doen en toen werkte alles weer maar bv Starglider 2, en de net do zware Killing cloud ook, en tenzei je de ouwe kickstarter firmware dr weer op zette met een modchip bleven die die gaam3s die nu dus wel lekker vloeiend zouden lopen voor eeuwig buiten je bereik, nou ja, tot we dus emulatoren kregen en de computers die zo snel zijn dat zelfs een 1.3 GHz cortex A7 processor in een low budget telefoon een Amiga emulator kan draaien die een Amiga op 150 MHz emuleert. Ja, en dan is t geen probleem meer om met 60 fps te landen.
En dan is er nog iets. Al die games draaien in 352x288. Sinds het 3D games zonder texturen zijn is het misschien mogelijk om met de documentatie het in assembler gecodeerde spel aan te passen en in te stellen dat het nu in 1080p moet renderen zodat al die Jaggies verdwijnen.

Bij Nintendo, psx en psp emulatoren kan dat gewoon door in de emulator aan te geven dat in de native resolutie van t scherm gerenderd moet worden, maar dan heb je wel een telefoon met minstens snapdragon 430 en liever snapdragon 625 nodig. Naja de xiaomi redmi 4 met de 430 kost 130 euro bij de mediamarkt en de xiaomi A1 met de 625 heb je al voor 230. Ik ben nog een beetje aan t twijfelen tussen de 2, maar eigenlijk moet ik voor de A1 gaan... maar toch t is 100 euro meer en ik heb al zoveel telefoons, alleen geen die ook echt 720 trekt @30fps de A1 met een adreno 506 doet t dan in bv assasins creed op de ppsspp net een tikkie beter zodat echt alles full speed draait. Hmm. Al denk ik dat als je in de instellingen gaaat kloten de redmi ook wel meer kan, vooral sinds daar nu ook Android 7 op draait en dus vulkan ondersteund wat de nieuwe driver voor gpu rendering is.

9. TOUCH VRIENDELIJKE FRONTEND

Wat ik dus zou doen is mijn team een emulator te laten maken waar Frontier of een andere game ingebed zit meteen custom layer over de op een telefoon piepkleine icoontjes met de functies en dan een soort menu speciaal voor al die tientallen functies of contextgevoelige knoppen voor de view, de spaceport. Naja de rumtekaart die zelf ook helemaal in 3D is, te veel om op te noemen dus makkelijk op een touchscreen te bedienen is met natuurlijk ook een zone voor de besturing met de hand en de camera. Want dst heb je echt nodig. Kijk op een emulator die je op een pc draait heb je gewoon je muis en je toetsenbord maar op een telefoonscherm, ja zelfs op een tablet is alles heel klein en dan moet je met je vinger op de mouse printer drukken en die mousepointer op een icoontje plaatsen en dan de linker knop in drukken en dan naar het gelukkige transparante keyboard overschakelen om bv de camera angle te veranderen ( je kan in en buiten je schip kijken) om dan weer naar je joystick te grijpen en dan weer naar de muis, Naja, je bent dus gecrashed voor je t weet, en daarom moet er een sociale interface komen voor Android en iOS.

Het gekke is namelijk dat er al meer dan 20 jaar een fansite van Frontier en first encounters de opvolger is, Endstra er voor pc zelfs een completere remake bestaat die Pioneer heet met veel mooiere beelden en ook van t orgineel een open engine is zodat je geen emulatie hieft te draaien op de pc zich niemand met een eventuele versie voor je telefoon bezighoudt. Daarnaast komt natuurlijk dat w3 nu al een paar jaar elite dangerous op de pc hebben dst ech bij a fotorealistisch is, dus de fans zijn toch al verwend, maar ik wil die frontier uit mijn Mja studietijd zeg maar is mijn frontier. Die wil ik op mijn mobiel. En ik denk vele anderen ook. Maar jah op dit moment zit er niks anders op om t met een Bluetooth keyboard en een muis op een overclokte amiga emulator te spelen h en dan moet ik ook nog toegeven dat ik de AtariST versie heb omdat die heel makkelijk internet stellen is terwijl je op de amiga toch ff in de settings moet klooien. Naja en afgezien van de samples die de Atari niet heeft loopt dat verder wel lekker maar echt meer dan ff klooien neer, dr moet een aparte frontend voor komen dus. En dat kan in een maandje gefixt zijn, zolang dr maar geld is of een team dat zich daar voor zou willen laten opdraaien he. Maar als dat ooit op Android uitkomt, ik zou er zelfs 100 euro voor neerleggen. En ik denk sommige andere die hards ook.


10. CLONES EN RIP OFFS.

Want serieus, er zijn heel veel frontier clones, zelfs van de oorspronkelijke 32 kb elite is er en Schrik VIERHONDERD MEGABYTE clone die Dan wel wat meer kan dan de orginele wirefrsme versie, maar toch weer niet dat detail van frontier heeft dus. Op Android heet die aalite, en op iOS heb je Unkown die ook ongeveer zo groot is. Voor de pc heb je oolite en Pioneer en ook en directx versie vsn first encounters die ik zelf weer minder vind met een beetje vage ruimteschepen en texturen die t m niet doen. Vind ik.

Maar afgezien daar van heb je galaxy on fire, en nou ja wel 30 vsn dst soort Space games alleen met GEEN ENKELE echt serieus, geen enkele vsn die 1 Gb games heeft de mogelijkheid om net als in frontier op een planeet te landen of ook maar in een ruimtestation. Als je al kunt landen dan is dat meer met een cutscene, klak eerst hang je boven de planeet en paf plotseling daal je de laatste 4 meter tot de grond. En dan kun je dus ook niet rondkijken.
Maar dat wat frontier bied van, ik vlieg met mijn truck door de ruimteeeuh, en voor mij daar schijnt dan een ster, daarom heen circelen de planeteeeen, ben moe maar het is nog best veeeer, Im ga de haven vast belleeuh voor een docking dan heb ik daar gehad, nu eerst maar een kop sterke koffieeeh, de remraketten zijn al gestaaart, Naja en dst je dan ook echt gast landen en niet gewoon ff een bocht maken, nee, dst mag niet ban Isaac Newton, je moet bijsturen het is een heel proces. En echt al die mooie Android en iOS ripoffos hebben dat gewoon niet. Het is alleen maar handel en vliegen en schieten en missies maar la die ruimtestations is alleen maar decor, je kan ergens echt heen. OW What a shame. Echt. En daarom dus frontier.

Wie weet, komt dat bedrijfje er ooit echt.


Ps, je hebt natuurlijk ook de nog oudere emulatoren voor de snes, de nes en de Atari 5200 en dst. In ook prachtdingetjes, voor al die Chinese nes clones met 88 ingebouwde games met reklame dr tussen en maar 11 MB groot. Maar daar is zijn de controlls gewoon wel goed omdat een nes nou eenmaal niet zoveel verschillende buttons heeft, dus das gewoon al af.


Dst was m in ieder geval weer.
De groetsels,
Marco.

Volgende: Snapdragon 265 in §120 mobiel? 24-03 Snapdragon 265 in §120 mobiel?
Volgende: 1 bit music (beeper) 19-03 1 bit music (beeper)

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze post


Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)